Met onze knusse verkoopwagen heeft Likes espresso al verschillende keren schitterende momenten beleefd op evenementen, gezellige wijkmarkten en zelfs op de bruisende markt in Groningen. Tijdens deze avonturen heb ik met veel plezier diverse observaties gedaan over het gedrag
van onze gewaardeerde koffieliefhebbers.

Lewenborg Op de wijkmarkt in Lewenborg is de vibe wat relaxter en het bezoekersaantal iets bescheidener. Hier lijkt de

markt eerder een ontspannen ontmoetingsplek te zijn voor senioren en gezinnen. Uit klantinterviews kwam naar voren dat de bestedingskracht hier misschien niet sky-high is, maar dat maakt het zeker niet minder gezellig. Wat me opviel, was dat de jeugd, vanaf 15 jaar, juist heel nieuwsgierig is en zelfs meer kennis heeft over bijzondere drankjes

dan hun ouders. Een 15-jarig meisje legde haar moeder enthousiast uit wat een matcha latte precies inhoudt. Geweldig, toch?

Vinkhuizen In Vinkhuizen daarentegen is het publiek breder en levendiger. Hier kom je mensen van alle leeftijden en achtergronden tegen. Het enthousiasme voor nieuwe ervaringen is hier duidelijk merkbaar, en bezoekers aarzelen niet om op nieuwe kraampjes af te stappen. Onze locatie tussen de Albert Heijn en Aldi, met voldoende parkeerruimte, is als eenkoffiehemel. De markt ligt ook op de route naar een campus, waardoor veel studenten hier graag neerstrijken.

Op deze spot hebben mensen niet alleen meer kennis van specialty coffee, maar herkennen ze ook diverse namen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *